четвер, 10 грудня 2015 р.

Позакласний захід з математики у 5 класі


Інтелектуальне багатоборство

Творчі здібності в учнів необхідно розвивати з дитинства. Для того, щоб учні 5 класу цікавилися математикою, потрібно вчити їх бачити математичну красу в усьому, що нас оточує.
Мета: формувати вміння учнів бачити за загальними        поняттями  
            математики конкретні образи дійсного світу; розвивати
            пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне
            мислення учнів; виховувати впевненість у собі, вміння швидко і
             правильно приймати відповідальні рішення, естетичні смаки.
Обладнання: завдання для естафети, картки із загадками, фломастери, листи паперу, математичний вірш.

Хід  інтелектуального багатоборства
І.Організаційний момент
Представляються команди,оголошується журі.
 Вчитель. Змагатися ми будемо під девізом:
                           Думати - колективно,
                           Діяти - оперативно ,
                           Сперечатись - доказово .
                           Це для всіх обов'язково!
Члени команд повинні підтримувати один одного, бути „ Один - за всіх, всі - за одного".
 ІІ. Конкурси
Конкурс 1. Натуральні числа знаю,
                    Швидко й правильно читаю.
Кожна команда по черзі читають з дошки натуральні числа. Журі за допомогою секундоміра визначає, яка команда швидше впоралася із завданням, враховуючи правильність читання з точки зору математики і української мови. Максимальна кількість балів - 5 .
І команда                                                        II команда
21 452 324                                                      32 527 325
3 705 430 029                                                 2 307 380 105
7 402 246                                                        5 308 642
29 174 285 761                                                78 243 564 321
784 312 625 200                                             956 471 523 400
Конкурс 2.      Рахувати добре вміємо,
 То ж покажемо себе в ділі.
Математична естафета
Завдання для І команди                                           Завдання для II команди
3600:90,      X- 128=300,                             4200:70,             X-245 =100,
252,              69:Х=23,                                    452,                    48:Х=16,
127·11,        Х+75=380,                                 234·11,               Х+25=230,
1000 - 729,   14 · Х=140,                                1000 - 647,        17 ·Х=170,
41+56+59,    700-Х =546.                             64+87+36,        900 -X =734.
Максимальна кількість балів -10.
(40,625,1397,271,156,428,3,305,10,154.)                  (60,2025,2574,353,187,345,3,205,10,166.)
Конкурс 3.    Нам пісня завжди і скрізь допомагає.
Команди по черзі співають пісні,в яких зустрічаються числівники.
( 10 секунд на обдумування, 1 бал за пісню).
Конкурс 4.       Відгадайте по порядку математичну цю загадку.
Кожній команді дається по  одній загадці.
 Кількість балів за загадку - 3 бали.
1. Йшла жінка до Києва і зустріла трьох чоловіків. Кожен ніс по мішку. В кожному мішку - по коту і під пахвою - по півню. Скільки істот йшло до Києва?                                                                    
                                                                                                       (Одна жінка.)
2. Якщо три гладкі коти з'їдять трьох гладких мишей за три хвилини, то за скільки хвилин тридцять гладких котів упораються з тридцятьма гладкими мишами?
(За три хвилини.)
Конкурс 5.     Як я знаю математичні терміни ?
Командам дається завдання написати математичні терміни,  які починаються буквами: р,к,м,п,д,с. (Час на виконання - 2 хвилини.)
За кожний написаний термін - 1 бал.
Конкурс 6.     Математична вікторина.
Запитання даються по черзі кожній команді, на обдумування - 1 хвилина, за кожне вірно виконане завдання - 1 бал.
1.Скільки буде десятків,якщо два десятки помножити на чотири десятки?
(80 десятків.)
2.Одне яйце варять до готовності протягом 5 хвилин. За скільки хвилин можна  зварити 4 яйця ?                                                                (За 5 хвилин.)
3.Батька вчителя звуть Мирон Петрович, а його сина - Олександр Тарасович.
Як звертатися до вчителя?                                                   (Тарас Миронович.)
4.На полювання пішли двоє батьків і двоє синів. Вони вбили трьох зайців. Як могло трапитися, що кожний з них приніс додому зайця?
                                                                 (На полювання пішли: син, батько, дід.)
5.У приміському поїзді 7 вагонів. Тарасик сів у четвертий, а Михайлик - у третій вагон. Як могло трапитися, що вони зустрілися в одному вагоні?
                                                                                       ( Рахували з різних кінців.)
6.Чи може бути істинним твердження: він мені батько, а я йому не син?
(Так, донька .)
7.Назвіть число. яке не менше 7, але менше 8.                                              (7.)
8.Назвіть число більше 11, але не більше 12.                                                  (12.)
9.3апишіть арабськими цифрами число     MMMDCCCXLVIII                (3848.)
(Це завдання дається двом командам одночасно на картках)
Конкурс 7.               Конкурс художників.
За допомогою математичних знаків і фігур намалювати людину. На конкурс - 2 хвилини. Враховується різноманітність знаків і фігур, кількість.
Конкурс 8.   Хто більше слів складе зі слова „ математика ".
На конкурс - 2 хвилини, кожне слово - 1 бал, за найдовше слово - додатковий бал.
Конкурс 9.       Хто виразніше розповість цей вірш незвичний -
числовий  математичний.
22,   14,   15,
38,   20,   47,
50,   12,   18,
                              42,   17,   207.
Всі учасники розповідають вірш.
Конкурс 10.        Заспіваймо пісню веселеньку!
За написаним вище віршем заспівати пісню (мотив довільний, це завдання учням давалося підготувати вдома).
III. Підсумок конкурсу.
Нагороджуються переможці.
Вчитель.        Ми працю славимо, що в творчість перейшла
                        І музику палку, що ніжно серце тисне.
                        Погляньте ви навкруг - математичне все!
                        Воно водночас і красиве, і корисне!



Немає коментарів:

Дописати коментар